Bujiler Bize ne Anlatıyor.
Teşhis:

Sağlam
Sağlam bir buji böyle görünür. Gri-beyaz renk değişimi bir sorun değildir. Artıksız yanmayan yakıt katkılarından kaynaklanır ve kontrollü, normal bir yanmanın sonucudur.
 Tortular
Tortular
   Burada, şiddetli tortu oluşumuna sahip bir buji 
görüyorsunuz. Bunların nedeni, örneğin yakıt kalitesinin kötü olması, 
mekanik olarak yıpranmış motorlarda yüksek yağ tüketimi ya da silindir 
kapağı contasının hasarlı olması nedeniyle radyatör sıvısının yakılması 
olabilir ve kızdırma alevlenmelerine (tortular yanmaya devam eder) uygun
 ortam yaratırlar. İzolatör kırılması
 İzolatör kırılmasıResimde görüldüğü gibi bir izolatör kırılması, motorda hasara yol açabilir. Bu tür izolatör kırılmalarının nedeni çoğunlukla yanlış sıkma torkunun kullanılması ya da bujilerin montajdan önce sert bir zemine (örn. atölye zeminine) düşmüş olmasıdır.
 Erime
 ErimeBu bujide orta ve topraklama elektrotları eriyerek birbirine yapışmıştır. Bu durum, buji aşırı ısındığında meydana gelir. Bu durumda pistonun erimesi ihtimali de vardır. Neden yanlış buji seçilmesi (yanlış ısı değeri) ya da motordaki bir fonksiyon bozukluğu (vuruntulu yanma ya da kızdırma alevlenmesi) olabilir.
 Kurumlanma
  KurumlanmaBurada, kurumlanmış bir buji görüyorsunuz. Kurumlanma, buji sık sık kendi kendini temizleme sıcaklığından (450 °C) daha düşük sıcaklıkta çalıştırıldığında meydana gelir – örneğin araç sadece kısa mesafeler için kullanıldığında ya da yanlış bir ısı değeri (fazla soğuk) seçildiyse.
Montaj:
Gerçi iyi erişilebilir yerde olmaları halinde buji değiştirmek araç sahibinin nispeten kolay bir şekilde kendi yapabileceği işlerden biridir, ancak bu görevde yine de bazı hususları dikkate almak gerekiyor.
Özellikle modern araçlarda, doğru aletlerin elde bulunması önemlidir. Aksi halde, sökerken ya da yerine vidalarken bujilere hasar verme riski vardır.
 






 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder